Televízia LED s rozlíšením HD ready (1366 x 768 px). Uhlopriečka 19 "/ 47 cm. Te...
Všeobecné obchodné podmienky
1. Všeobecné ustanovenia
1.1. Tieto všeobecné obchodné
podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z
kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je ELEKTRO ZOLO, spol. s r.o., Nemocničná 8 990 01 Veľký Krtíš, IČO: 36043231 (ďalej len
"predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa
a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho:
Poštová adresa: Nemocničná 8 990 01 Veľký Krtíšs
Číslo účtu pre bezhotovostné platby:
Telefón: +421 907 832 491
E-mail: eshop@elektrozolo.sk
Orgán dozoru:
Obchodný register Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č. 6601/S
1.2. Zmluvné strany sa dohodli, že
kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí
s tým, že tieto všeobecné obchodné podmienky a ich podmienky
a ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy, uzavreté na
akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje
predávajúci, na základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na
predmetnej internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len "kúpna
zmluva") a na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim,
vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru.
1.3. Všeobecné obchodné podmienky
sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci
a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú
podmienky odlišné od všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia
kúpnej zmluvy uprednostnené pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
1.4. Zoznam tovaru na akejkoľvek
internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci
je katalógom bežne dodávaného tovaru a predávajúci nezaručuje
okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Dostupnosť tovaru bude pre
kupujúceho potvrdená na základe otázky kupujúceho. Obrázky môžu mať
ilustratívny charakter.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1. Kúpna zmluva je uzavretá
záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy kupujúceho
predávajúcim vo forme e-mailovej správy kupujúceho zaslaného predávajúcemu
a/alebo vo forme kupujúcim vyplneného a odoslaného formulára na
internetovej stránke predávajúceho a/alebo vo forme telefonickej
objednávky kupujúceho predávajúcemu (ďalej len "objednávka").
2.2. Záväzným akceptovaním
objednávky kupujúceho predávajúcim je telefonické alebo e-mailové
potvrdenie predávajúcim kupujúcemu o akceptovaní objednávky po
predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim a po overení dostupnosti
a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim označené ako
"potvrdenie objednávky". Automaticky vykonávané oznámenie o
prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho, ktoré obdržíte
na Vašu e-mailovú adresu ihneď po odoslaní Vašej objednávky, sa nepovažuje
za záväzné akceptovanie objednávky. Na Vašu e-mailovú adresu Vám budú v
prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom Vašej
objednávky.
2.3. Záväzné akceptovanie
objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého
predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných
služieb, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste,
kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe
a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre
kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo
zápisu v obchodnom registri a pod.) prípadne iné údaje.
2.4. Kupujúci môže doručiť
prostredníctvom elektronickej pošty predávajúcemu v lehote do 24
hodín od doručenia objednávky predávajúcemu oznámenie, že objednávku ruší.
Kupujúci je povinný v oznámení o zrušení objednávky uviesť meno, e-mail a
popis objednaného tovaru. V prípade zrušenia objednávky predávajúci
neúčtuje kupujúcemu žiadne poplatky súvisiace so zrušením objednávky.
Náklady súvisiace s vrátením už prevzatého tovaru v plnej výške
znáša kupujúci. V prípade, že kupujúci zaplatil predávajúcemu kúpnu
cenu, alebo jej časť v čase do zrušenia objednávky, predávajúci vráti
už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 7 dní od zrušenia
objednávky prevodom na bankový účet kupujúceho, pokiaľ si zmluvné strany
nedohodnú iný spôsob vrátenia kúpnej ceny.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1.Predávajúci je povinný:
dodať na základe
objednávky potvrdenej predávajúcim kupujúcemu tovar
v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho
alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie
a ochranu,
zabezpečiť, aby dodaný tovar
spĺňal platné právne predpisy SR
odovzdať kupujúcemu najneskôr
spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady
potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané
platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací
list, daňový doklad)
v prípade, že tovar nie je skladom v požadovanom množstve, bezodkladne oznámiť skutočnosť že si zákazník objednal viac tovaru ako je skladom, respektíve, že deklarovaný tovar nie je skladom.
3.2. Predávajúci má právo na riadne
a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.
3.3. Predávajúci má právo stornovať
objednávku, ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je
schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými
podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ
sa so zákazníkom nedohodne na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky
bude zákazník informovaný telefonicky alebo e-mailom a v prípade úhrady
kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote
15 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s predávajúcim nedohodne inak.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
3.1.Kupujúci je povinný:
prevziať zakúpený alebo
objednaný tovar,
zaplatiť predávajúcemu
dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov
na doručenie tovaru,
nepoškodzovať dobré obchodné
meno predávajúceho,
potvrdiť v dodacom liste
prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby a pečiatkou,
ak je tá dostupná
4.2. Kupujúci má právo na dodanie
tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom
zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
5. Dodacie a platobné podmienky
5.1. Tovar je predávaný podľa
vystavených vzorov, katalógov, typových listov a vzorkovníkov
predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho.
5.2. Predávajúci je povinný
objednávku kupujúceho splniť a tovar dodať kupujúcemu v lehote
do 5 pracovných dní od dodania tovaru dodávateľom alebo výrobcom tovaru
predávajúcemu.
5.3. Kupujúci je povinný prevziať
tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky
kupujúceho predávajúcim. V prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania
tovaru zo strany predávajúceho, predávajúci je oprávnený jednostranne
predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to aj opakovane, o čom
predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie. V prípade, ak kupujúci tovar
neprevezme do 7 dní po uplynutí lehoty uvedenej v kúpnej zmluve,
záväznej akceptácii objednávky alebo jednostranne predĺženej predávajúcim,
je predávajúci oprávnený účtovať kupujúcemu skladné vo výške 20,00 € za
každý deň uskladnenia tovaru. Po uplynutí 14 dní odo dňa, keď
bol kupujúci povinný tovar prevziať, je predávajúci oprávnený odstúpiť
od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. Po predaní dohodnutého
tovaru tretej osobe sa záloha za dohodnutý tovar zaplatená kupujúcim
započíta v celej výške na zmluvnú pokutu, ktorú je povinný kupujúci
zaplatiť predávajúcemu.
5.4. Predávajúci je oprávnený
vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru pred uplynutím lehoty dohodnutej
v kúpnej zmluve.
5.5. Váha, rozmery a ostatné
údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných
písomnostiach predávajúceho umiestnenými na internetovej stránke elektronického
obchodu predávajúceho sú nezáväznými údajmi.
5.6. Miestom dodania tovaru je
miesto uvedené v akceptácii objednávky predávajúcim, ak sa zmluvné
strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak.
5.7. V prípade, ak predávajúci
dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim,
kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar
prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na
prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol o
doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie
tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť predávajúcemu
originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a dokladu o zaplatení tovaru
a písomné plnomocenstvo. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z
dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve,
všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä
opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve
a skladné vo výške uvedenej v bode 2 tohto článku týchto
všeobecných obchodných podmienok. Tovar sa považuje za dodaný okamihom
doručenia tovaru na adresu uvedenú v záväznej akceptácii objednávky
a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru kupujúcim, resp. jeho
oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca
vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.
5.8. Kupujúci je povinný
skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal hneď po doručení.
V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je
mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi
a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade
zistenia poškodenia tovaru je povinný kupujúci vyhotoviť záznam
o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí
dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu
môže následne predávajúci poskytnúť odstránenie vady tovaru, zľavu na
tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru dodať kupujúcemu
nový tovar.
5.9. Kupujúci je oprávnený v
prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v 5.2. Obchodných
podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť
kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v lehote 15 dní od doručenia
odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho
určený kupujúcim.
5.10. Kupujúci ku každej zásielke
obdrží faktúru e-mailom. Tam kde je nutný záručný list, dostane ho v
balení.
5.11. Spôsoby platieb: V hotovosti
pri prevzatí tovaru alebo prevodom na účet.
6. Kúpna cena
6.1. Kupujúci je povinný zaplatiť
predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve a/alebo
podľa cenníka predávajúceho platného v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy
vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna cena")
formou hotovostnej platby v určenej prevádzkarni predávajúceho,
dobierkou v mieste dodania tovaru, dobierkou prostredníctvom
spoločnosti poskytujúcej poštové služby alebo bezhotovostným prevodom na
účet predávajúceho, uvedený v záväznej akceptácii objednávky.
6.2. Predávajúci si vyhradzuje
právo na zmenu kúpnej ceny v prípade zmeny právnych predpisov, zmeny
cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru.
6.3. V prípade, ak kupujúci
zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa
považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
6.4. Kupujúci je povinný zaplatiť
predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej
zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
6.5. V prípade, ak kupujúci
zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve,
kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie
kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
6.6. V prípade, ak kupujúci
odstúpi od kúpnej zmluvy pred zaplatením celej kúpnej ceny, zmluvné strany
sa dohodli, že zaplatená záloha na kúpnu cenu sa započíta v celej
výške na zmluvnú pokutu, ktorú je povinný kupujúci zaplatiť predávajúcemu,
ak v kúpnej zmluve nie je dohodnuté inak.
6.7. V prípade, ak kupujúci
nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu pri prevzatí tovaru, zmluvné
strany sa dohodli, že predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy
a zaplatená záloha na kúpnu cenu sa započíta v celej výške na
zmluvnú pokutu, ktorú je povinný kupujúci zaplatiť predávajúcemu, ak
v kúpnej zmluve nie je dohodnuté inak.
6.8. Náklady spojené
s montážou a vynáškou nie sú zahrnuté v kúpnej cene tovaru
a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.
6.9. Všetky akcie sú platné do
vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.
7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke
právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare
prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho,
alebo keď tak neurobí včas, tak v čase keď mu predávajúci umožní
nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
8. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
8.1.BEZPEČNOSTNÁ POISTKA
..............– všetky záručné reklamácie, kde sa závada prejaví do 30 dní
od prevzatia tovaru riešime výmenou tovaru za nový kus. Pokiaľ tovar
nie je v daný moment na sklade, bude Vám v najkratšom možnom termíne
objednaný alebo Vám umožníme výber iného tovaru v rovnakej hodnote. Pre
urýchlenie riešenia reklamácie výmenou za nový kus do 30 dní od zakúpenia,
musí byť reklamovaný tovar vrátený kompletný (tzn. vrátane všetkého
príslušenstva, manuálov, a pod..). Garancia výmeny sa nevzťahuje na
mechanicky poškodený tovar. ELEKTRO ZOLO, spol. s.r.o. ponúka možnosť vrátenia
nepoužitého tovaru podľa zákonom stanovenej lehoty 7 dní. Tovar však musí
byť v originálnom obale, nepoužívaný a kompletný. V prípade záujmu o
vrátenie použitého tovaru ponúkame na vrátenie čiastku zodpovedajúcu
hodnote použitého tovaru. Zákazník, ktorý nakupuje tovar v rámci svojej
obchodnej činnosti a tento tovar nie je určený k ďalšiemu predaju, môže
odstúpiť od zmluvy do 7 dní od prevzatia tovaru. Využitie lehoty na
vrátenie tovaru nie je možné pri výrobkoch, ktoré zákazník získal v
reklamačnom konaní (výmena za nový kus).
8.2. Predávajúci zodpovedá za vady
tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť
u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku.Informácie o
servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú uvedené na zadnej
strane záručného listu, resp. Vám v prípade potreby poskytneme na
požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
8.3. Na vybavovanie reklamácií sa
vzťahuje platný reklamačný poriadok. Kupujúci odoslaním objednávky
predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach
a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno
reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade
s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane
spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990
Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon").
8.4. Reklamačný poriadok sa
vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme
elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho.
8.5. Reklamačný poriadok
v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú
zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
8.6. Kupujúci má právo uplatniť si
u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré
zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka
a bol zakúpený u predávajúceho.
8.7. Kupujúci je povinný vykonať
prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neučiní, môže uplatniť
nároky z vád zistených pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto
vady mal tovar už v čase prevzatia tovaru.
8.8. Počas záručnej doby má
zákazník právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru vrátane
príslušenstva, dokumentácie a návodu oprávnenému zástupcovi predávajúceho
spolu so záručným listom a dokladom o zaplatení.
8.9. Ak tovar vykazuje vady,
zákazník má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho
v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona tak, že doručí tovar do
prevádzkarne predávajúceho na vlastné náklady a vyplní formulár na
uplatnenie reklamácie a doručí ho predávajúcemu. Podobu formulára
určí predávajúci a jeho vzor umiestni na internetovej stránke
predávajúceho. Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh
a rozsah vád tovaru. Zákazník má právo uplatniť reklamáciu aj u osoby
oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie záručných opráv (ďalej len
„určená osoba“). Zoznam určených osôb je uvedený v záručnom liste
alebo ho kupujúcemu zašle na jeho žiadosť predávajúci. Reklamačné konanie
tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť predávajúcemu začína dňom, kedy sú
splnené všetky nasledujúce podmienky:
doručenie vyplneného formulára na
uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
doručenie reklamovaného tovaru od
kupujúceho predávajúcemu,
doručenie prístupových kódov, hesiel
a pod. k tovaru od kupujúceho predávajúcemu.
Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť predávajúcemu a
ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce
podmienky:
doručenie vyplneného formulára na
uplatnenie reklamácie od kupujúceho predávajúcemu,
vykonanie obhliadky
reklamovaného tovaru treťou osobou, určenou predávajúcim, ktorá
o obhliadke vydá kupujúcemu písomné potvrdenie,
doručenie prístupových kódov,
hesiel a pod. k tovaru od kupujúceho predávajúcemu.
Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.
Reklamovaný tovar je nutné doručiť do sídla predávajúceho, ak predávajúci alebo
určená osoba neurčí inak (napr. dopraviť tovar priamo určenej osobe).
8.10. Predávajúci je povinný prijať
reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie
reklamácie možné, teda vo svojom sídle alebo u určenej osoby
v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona.
8.11. V mieste určenom podľa
bodu 8.9 týchto všeobecných obchodných podmienok na prijímanie reklamácií
je predávajúci povinný zabezpečiť prítomnosť osoby poverenej vybavovať
reklamácie v súlade s ust. § 18 ods. 3 Zákona.
8.12. Kupujúci je povinný reklamovať
vady tovaru u predávajúceho bez zbytočného odkladu, inak kupujúcemu
zaniká právo voči predávajúcemu na bezplatné odstránenie vady.
8.13. Predávajúci alebo určená osoba
vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme
zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej podobe, v
ktorom je povinný presne označiť vady tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5
Zákona a poučiť spotrebiteľa o jeho právach, ktoré mu vyplývajú
z ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je
reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie,
predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu
ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez
zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie;
potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má
možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
8.14. Na základe rozhodnutia
kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. §
623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je predávajúci alebo určená osoba
povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona
ihneď, v zložitejších prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania,
v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného
konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená
osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu
vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30
dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na
výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku
reklamácie informuje predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi
obidvoma zmluvnými stranami.
Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od
uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím
len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou,
notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej
len “odborné posúdenie tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného
posúdenia nemôže predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na
odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením
tovaru.
Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia
kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila,
je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci
zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie
určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného
posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené
náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak
kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za
reklamovanú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania
odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný
kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky
náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým
súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno
zamietnuť.
8.15. Kupujúci nemá právo uplatniť
záruku na vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy
upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam,
za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
8.16. Predávajúci si vyhradzuje
právo nahradiť vadný tovar za iný obdobný tovar s porovnateľnými
technickými parametrami.
8.17. Nárok na uplatnenie záruky
u predávajúceho kupujúcim zaniká:
nepredložením dokladu o
zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo
dokumentácie tovaru,
používaním tovaru
v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými
a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
neodborným zaobchádzaním,
obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
poškodením tovaru nadmerným
zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými
v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo
bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
poškodením tovaru náhodnou
skazou a náhodným zhoršením,
neodborným
zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou
či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
zásahom do tovaru k tomu
neoprávnenej osoby.
8.18. Predávajúci je povinný vybaviť
reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich
spôsobov:
odovzdaním opraveného tovaru,
výmenou tovaru,
vrátením kúpnej ceny tovaru,
vyplatením primeranej zľavy z
ceny tovaru,
písomnou výzvou na prevzatie
predávajúcim určeného plnenia,
odôvodneným zamietnutím
reklamácie tovaru.
8.19. Predávajúci je povinný
o spôsobe určenia spôsobu vybavenia reklamácie a o vybavení
reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo
dňa uplatnenia reklamácie prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo
kuriérskej alebo donáškovej služby, alebo prostredníctvom E-mailu.
8.20. Záručná doba je 24 mesiacov
odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady
stanovená záručná doba iná, a plynie odo dňa prevzatia tovaru
a potvrdenia potrebných dokumentov súvisiacich s tovarom oprávnenou
osobou.
8.21. Záručná doba sa predlžuje o
dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy
tovaru.
8.22. V prípade výmeny tovaru za
nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar,
a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného
dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. v prípade výmeny
tovaru za nový začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru,
ale iba na nový tovar.
8.23. Všetky právom uplatnené
záručné opravy sú bezplatné.
8.24. Pokiaľ ide o odstrániteľnú
vadu, bude reklamácia vybavená v závislosti od rozhodnutia kupujúceho
podľa bodu 8.13. týchto reklamačných a obchodných podmienok
nasledujúcim spôsobom:
predávajúci zabezpečí
odstránenie vady, alebo
predávajúci vadný tovar
vymení.
8.25. Pokiaľ sa jedná vadu, ktorú
nemožno odstrániť, alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú
vadu, alebo o väčší počet rôznych odstrániteľných vád, a ktoré
bránia tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady, predávajúci
vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.13. týchto
reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu nasledujúcim spôsobom:
výmenou tovaru za tovar iný
funkčný rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo
v prípade, že nemôže
predávajúci vykonať výmenu tovaru za iný, vybaví reklamáciu vystavením
dobropisu na vadný tovar.
8.26. Vybavenie reklamácie sa
vzťahuje len na vady uvedené vo formulári na uplatnenie reklamácie.
8.27. Pre účely reklamácie sa za
viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu považuje výskyt jednej
odstrániteľnej vady viac ako tri krát.
8.28. Pre účely reklamácie sa za
väčší počet rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch
rôznych odstrániteľných vád súčasne.
8.29. Pre účely reklamácie sa za
dobu, ktorá je považovaná za dobu, počas ktorej nemôže kupujúci riadne
užívať tovar doba, počas ktorej po uzavretí kúpnej zmluvy nemôže kupujúci
pre vady tovaru užívať tovar spolu viac ako 100 dní.
8.30. Oprávnenie kupujúceho na
uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje právo
a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa bodu
8.8. týchto reklamačných a obchodných podmienok skonzumované
a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je oprávnený pre
tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu
opakovane.
8.31. V prípade, že predávajúci
ukončí reklamačné konanie ako odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale vada
výrobku objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci
uplatniť svoje právo na odstránenie vady tovaru prostredníctvom súdu.
9. Osobné údaje a ich ochrana
9.1. Zmluvné strany sa dohodli, že
kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť
predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska
vrátane PSČ, rodné číslo, číslo telefónu a mailovú adresu.
9.2. Zmluvné strany sa dohodli, že
kupujúci v prípade, že je právnickou osobou je povinný oznámiť
predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo
telefónu a mailovú adresu.
9.3. Kupujúci uzavretím kúpnej
zmluvy vyhlasuje, že súhlasí v zmysle ust. § 7 ods. 1 zákona č.
428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších
predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“), aby predávajúci spracoval a uschovával
jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú
potrebné pri činnosti predávajúceho a spracovával ich vo všetkých
svojich informačných systémoch. Kupujúci zároveň poskytuje predávajúcemu
svoj súhlas s poskytnutím osobných údajov inej osobe. Predávajúci sa
zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať
a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu určitú do splnenia
účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Predávajúci po splnení účelu
spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho.
Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek
písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia
odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu.
9.4. Predávajúci vyhlasuje, že
v súlade s ust. § 6 ods. 1 písm. c) ZnOOÚ osobné údaje bude získavať
výlučne na účel uzavretia kúpnej zmluvy medzi predávajúcim
a kupujúcim.
9.5. Predávajúci vyhlasuje, že
v súlade s ust. § 6 ods. 1 písm. e) ZnOOÚ bude získavať osobné údaje
na iné účely ako sú uvedené v bode 9.5. ORP osobitne a zabezpečí, aby
sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá
účelu, na ktorý boli zhromaždené a že ich nebude združovať s osobnými
údajmi, ktoré boli získané na iné účely.
9.6. Predávajúci vyhlasuje, že
v súlade s ust § 6 ods. 1 písm. i) ZnOOÚ bude spracúvať osobné údaje
v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje
ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude
obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať
a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru
alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu.
9.7. Kupujúci má právo na základe
písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať:
vo všeobecne zrozumiteľnej
forme informácie o stave spracúvania svojich osobných údajov v
informačnom systéme v rozsahu podľa § 26 ods. 3 ZnOOÚ; pri vydaní
rozhodnutia podľa odseku 4 písm. b) ZnOOÚ je kupujúci oprávnený oboznámiť
sa s postupom spracúvania a vyhodnocovania operácií,
vo všeobecne zrozumiteľnej
forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jej osobné údaje na
spracúvanie,
vo všeobecne zrozumiteľnej
forme odpis jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
opravu jej nesprávnych,
neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom
spracúvania,
likvidáciu jej osobných
údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania podľa § 13 ods. 1 ZnOOÚ; ak
sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže
požiadať o ich vrátenie,
likvidáciu jeho osobných
údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona.
9.8. Právo kupujúceho možno
obmedziť len podľa odseku 1 písm. d) a e) ZnOOÚ, ak takéto obmedzenie
vyplýva z osobitného zákona alebo jeho uplatnením by bola porušená ochrana
kupujúceho, alebo by boli porušené práva a slobody iných osôb.
9.9. Kupujúci na základe bezplatnej
písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči
spracúvaniu jeho osobných
údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely
priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu,
využívaniu osobných údajov
uvedených v § 7 ods. 4 písm. d) 9.8.na účely priameho marketingu v
poštovom styku, alebo
poskytovaniu osobných údajov
uvedených v § 7 ods. 4 písm. d) 9.8.na účely priameho marketingu.
9.10. Kupujúci na základe bezplatnej
písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, má právo u
predávajúceho kedykoľvek namietať
voči spracúvaniu osobných
údajov v prípadoch podľa § 7 ods. 4 písm. a), e), f) alebo g) ZnOOÚ
vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom
zasahovaní do jeho práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu
byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené;
ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka kupujúceho je
oprávnená, predávajúci je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie
kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď,
ako to okolnosti dovolia,
a nepodrobiť sa rozhodnutiu
predávajúceho, ktoré by malo pre ňu právne účinky alebo významný dosah,
ak sa takéto rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného
spracúvania jeho osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať predávajúceho
o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej
formy spracúvania, pričom predávajúci je povinný žiadosti kupujúceho
vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude
mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia
predávajúci informuje kupujúceho v lehote podľa § 21 ods. 3 ZnOOÚ.
Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon,
v ktorom sú opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov kupujúceho,
alebo ak rozhodnutie bolo prijaté v priebehu uzatvárania alebo plnenia
zmluvy uzatváranej medzi predávajúcim a kupujúcim za predpokladu, že sa vyhovelo
požiadavke kupujúceho, ktorá je obsahom zmluvy, alebo kupujúcemu bolo na
základe dohody udelené právo kedykoľvek počas platnosti zmluvy uplatniť
svoj názor.
Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže
podať o tom oznámenie Úradu ma ochranu osobných údajov. Ak kupujúci nemá
spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný
zástupca. Ak kupujúci nežije, jeho práva, ktoré mala podľa ZnOOÚ môže uplatniť
blízka osoba. Požiadavky kupujúceho podľa § 20 ods. 1 písm. a), d) až f) ZnOOÚ
splní predávajúci bezplatne. Informácie podľa § 20 ods. 1 písm. b) a c) ZnOOÚ
predávajúci poskytne kupujúcemu bezplatne s výnimkou úhrady vo výške, ktorá
nesmie prekročiť výšku materiálnych nákladov spojených so zhotovením kópií, so
zadovážením technických nosičov a s odoslaním informácie kupujúcemu, ak
osobitný zákon neustanovuje inak. Predávajúci vyhovie požiadavkám kupujúceho podľa
§ 20 ZnOOÚ a písomne ju informuje najneskoršie do 30 dní od ich prijatia.
Obmedzenie práv kupujúceho podľa § 20 ods. 1 písm. d) a e) ZnOOÚ predávajúci
bezodkladne písomne oznámi dotknutej osobe a úradu.
10. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
10.1. Predávajúci je oprávnený
odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade z dôvodu vypredania zásob,
nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru
dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné
zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho
vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri
vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie
je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami
alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode. Predávajúci je
povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť
mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 15
dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
10.2. Kupujúci je oprávnený odstúpiť
od kúpnej zmluvy v lehote 7 pracovných dní od prevzatia tovaru podľa
5 týchto všeobecných obchodných podmienok bez udania dôvodu v súlade
s ust. § 12 ods. 1 zákona č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri
podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších
predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom
predaji").
10.3. Kupujúci odoslaním objednávky
predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje
informačné povinnosti podľa ust. § 10 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri
zásielkovom predaji.
10.4. Odstúpenie od zmluvy musí
kupujúci urobiť písomnou formou vo forme vyplneného formulára, ktorého
podobu určí predávajúci a jeho vzor umiestni na internetovej stránke
predávajúceho.
10.5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí
obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú
špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie
najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu. Zároveň s odstúpením od
kúpnej zmluvy je povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu
s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu,
dokladu o zaplatení a pod. a v originálnom obale vo forme
poistenej zásielky.
10.6. V prípade, že kupujúci odstúpi
od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý nie je použitý, nachádza sa
v nepoškodenom pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný, vráti
predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom
akceptovaní objednávky alebo je časť v lehote 15 dní od doručenia
odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu
bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
10.7. V prípade, že kupujúci odstúpi
od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený
alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za
tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo je časť zníženú v
súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia vo
výške 1% z celkovej ceny tovaru za každý deň používania tovaru a o hodnotu
opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote 15 dní od doručenia
odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným
prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
10.8. Predávajúci vráti pri platnom
odstúpení od zmluvy kupujúcemu kúpnu cenu vrátane nákladov, ktoré kupujúci
vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru, ak kupujúci spolu
s tovarom predloží predávajúcemu písomné doklady o vynaložených
nákladoch, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním
tovaru. Náklady na vrátenie tovaru neznáša kupujúci iba v tom
prípade, ak tovar plne nezodpovedal kvalitatívnym požiadavkám
a zároveň bol vadný. Za tovar plne zodpovedajúci kvalitatívnym
požiadavkám sa považuje tovar rovnakej alebo podobnej charakteristiky, aká
je uvedená v ponuke tovaru na internetovej stránke predávajúceho.
10.9. Za náklady, ktoré kupujúci
vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru sa považujú náklady
na uskutočnenie objednávky, najmä cena za uskutočnenie telefonického
hovoru, ktorým kupujúci urobil návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy, alebo
cena za pripojenie kupujúceho na internetovú stránku predávajúceho, počas
ktorej kupujúci vyplnil a odoslal formulár na objednanie tovaru na
internetovej stránke alebo napísal a odoslal mail s objednávkou
tovaru v trvaní 30 minút.
10.10. V prípade, že kupujúci
nesplní niektorú povinnosť uvedenú v bode 10.4. a 10.5. týchto
všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je
platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu
kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov, spojených
s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.
11. Záverečné ustanovenia
11.1. Predávajúci si vyhradzuje
právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť
písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach
je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu
predávajúceho.
11.2. V prípade, ak je kúpna
zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať
písomnú formu.
11.3. V prípade pochybností sa
zmluvné strany dohodli, že za dobu používania sa považuje doba od
doručenia tovaru kupujúcemu podľa bodu 5.7. týchto všeobecných obchodných
podmienok do dňa doručenia tovaru predávajúcemu podľa bodu 11.4. týchto
všeobecných obchodných podmienok.
11.4. Zmluvné strany sa dohodli, že
komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.
11.5. Na vzťahy neupravené týmito
všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia
Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom
obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej
kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene
a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z.
v znení neskorších predpisov a Zákona o ochrane spotrebiteľa pri
zásielkovom predaji.
11.6. Tieto všeobecné obchodné
podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
11.7. Kupujúci zaslaním objednávky
potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal
a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
Tieto
všeobecné obchodné podmienky sú platné od 1.5. 2018. Prevádzkovateľ si
vyhradzuje právo meniť všeobecné obchodné podmienky a to aj bez
predchádzajúceho upozornenia.